29 Kas 2007

Sadece taş..

Ben kimim???

Ben dağ başında gezen otlayan bir sürüde, kuzu değilim..
Keşke olsam..
Benden-benim gibi olanlarla güle oynaya dolaşır, otlar,
hep birlikte uyur, hep birlikte uyanırdım...
Karnım doydukça; huzur bulur, ' nasıl? neden?' diye sormazdım..
Boyun eğerdim belki
ancak bir parça taze ot yemek için mutlaka boyun eğmek gerekli..
Soğukta yaslanırdım, yakınımda ki 'bizden' olana; ısınırdım...
Biri bağırdımı; onunla bağırır, çogunluk sustumu onlarla susardım...
Keşke bir kuzu olsaydım. Çoğunlukta mutluluk bulsaydım...
Ben kuzu değilim...

Bana güvenen, beni sayan kuzulara , çoban değilim...
Keşke olsam...
Mutlu kuzuları kollasam, karınlarını doyursam...
Gözüm önünde semirseler, boy boy kuzular yetişseler..
Bir ıslıkla bir kaç sözle sevk ve idare edilseler...
Kavalımın bir kaç namasinde; huzur içinde dinlenseler..
Keşke çoban olaydım. Ben onları idare ederdim,
onlarda beni etleri ile, sütleri ile ve dahi yünleri ile beslerlerdi...
Ben çoban değilim...

Düşmanı korkutan, dostu koruyan heybetli bir köpek değilim..
Keşke olsam..
Çobanın da, kuzuların da can yoldaşı olurdum...
Çobanlardan sevgi, kuzulardan saygı bulurdum...
Görevimi yaptıkça gururla dolaşır. Çobana dost olurdum..
Sıcak yatağımda, huzurla karnımı doyururdum.
Keşke köpek olsaydım... Çoklukta özel, şerefli ve namlı olurdum..
Ben köpek değilim..

İster bi başıma, ister üçbeş benden olanla; bir kurt değilim...
Keşke olsam...
Dağların hakimi, başımın tek sahibi olurdum...
Hiç bir sorumluluğum olmazdı kendimden veya çetemden gayri...
Kuzular semirsin diye sabırla pusuda beklerdim..
Fırsat bulunca sürüden ayrılanı veya kandırdığımı avlardım..
Çoban, kuzular ve dahi onları koruyan cesur köpekler,
gecenin bilinmezliğinde şüphe ile uyur iken..
Ben dağların hakimiyetini tüm ovaya ulusam...
Ben başı boş, vicdanı hür bir kurt değilim...


Ben, belki, dağ başında bir parça kayayım..
Benden olanlar var yakınımda olsalarda benden uzak..
Ne ben onlara gidebilirim.. Ne de onlar bana bir adım gelebilir...
Kuzular yakınımda otlar, yakınımda uyur..
Çoban tepeme oturur bazen kaval çalar.. Bazen uyur..
Köpek dibimde gözetir sürüyü. dibimde dinler türküyü..
Kurt üzerimden meydan okur ovaya, ardımda pusu kurar kuzuya.
Günler üzerimden gelir geçer, geçelerde yüreğime soğuk işler..
Ben bir parça kayayım belki.. Satedece taş...
Ruhum yok sanırsınız, etrafımda dolaşırda bana aldırmazsınız..
Yosunlar yorganım olur ısıtmazlar beni. Toprak gizler bedenimi..
Kuzular da, çoban da, köpeklerle kurtlar da benden götürür..
Rüğarda, yağmurda, soğukta, sıcakta toz toz dökülür..
Sesim soluğum çıkmaz diye; canım acımaz sanırsınız..
Ben bir kayayım.. Peki siz nesiniz???


5 yorum:

Okana dedi ki...

Bende tam olarak çözemedim ki kim olduğumu burdan bakınca hepsiyle uyumlu ama hiç birini tam olarak benimsememişim son zamanlarda kurt olmayı seçmiş olsam da yine de kesin bi sonuç yok ortada kimisine göre kuzuyum kimisine göre çoban kimisine göre köpek kimisine göre kurt kimisine göre kayayım hepsi dahil hayatımda zaten tüm bu karakterler aynı oyunun içinde değil mi sonuç olarak hepsi de bir birine bağlantılı ruh halime göre değişen bi uyum var tüm karakterlere karşı şimdi buyum desem yarın başka bi ruh halinde bi başkasını seçerdim heralde o yüzden ben bi soru işareti olarak kalmayı benimsemişim gibime geldi umarım ki bi günde cevabını bulup sadece soru işareti olmaktan kurtulurum.......

---OPTiO--- dedi ki...

süper yazmissin .
bayildim bu yazina..

bence ben hicbisey degilim :( sorunun cevabi bu benim icin...
hicbisey yada hickimse degilim...
cünkü ..cünküsü yok...

Arolium dedi ki...

taştan bozma bi' kalbim..

Ñé×ëÑ®§ dedi ki...

@Okan
Benim yaşama bakış açıma göre.. Her insan doğuştan 'bir şey' dir.. İster ömrü 7 sn lik olsun ister 70 yıllık, insanın bir karaktere sahip olduğuna inanırım.. Biliosun zaten..

Şimdi bu metaforik yazı biraz kafa karıştırıcı aslında en sonunda ki 'siz nesiniz' yerine Siz kimsiniz? die sormayı düşündüm sonra bozmak istemedim.. Yazının bi büyüsü war(amma kendimi beğenmiş oldum ben:=D) Siz kimsiniz? die sorunca birçok kişinin " ben buralardan geçen bir yolcuyum" demesini öngörmüştüm ancak nasıl olduysa 'siz nesiniz' die sordum Bu da akıl karıştırıcı..

Kurt= genelde vicdan azabı duymayan ve 'yaşamak için öldür' tabanlı eylemler yapan insanlar.. Genelde hırsızlar, berduşlar, çapkınlar, yükselmek için herşeyi yapan çalışanlar vb insanlar sen duygusalsın çapkın olsanda.. bi de vicadan yapıyosun..

Köpek= koruyucu tipler.. inandıkları şeye ölümüne sahip çıkanlar, idealistler. Kültürüne veya dinine aile yapısına felan bağlı olanlar.. Biraz bana benzio aslında bu.. Bu kişiler doğru yaşadıklarına inandıkları için kendileri ile gurur duyarlar..

Kuzu= aldırmayanlar. "işimi yaparım maaşımı alırım gerisi hikaye" dieler.. bu kişiler yeniliklere pek açık değillerdir ancak koruyuca da değillerdir.. kendilerini yaşamın akışına brakmış giderler.. Bu kişiler için idealler en öncelikli değildir.. Planlı yaşarlar.. Hayal kurmak yerine plan yaparlar.. Dünya da en fazla medeni insan bu guruptadır.. Şirket çalışanları.. Bazı köylüler... düzenli bir işe uzun yıllar sahip olanların neredeyse tamamı bu guruptadır..

Çoban= nadir bulunan bir karakteristliktir. Nietzsche nin "millet yaratıcıları" dediği insanlardır.. Bu insanlar eserleri ile veya sözleri ile geniş insan kitlelerini etkilerler.. Sanatçılar, yazarlar, siyasetçiler, patronlar vb arasından çıkarlar her sanatçı veya patron, siyasetçi, yazar vs çoban olamaz.. Çoban olmak için yine Nietzsche nin tanımladığı 'kudret iradesi' nin kontrolünde olmak gerekir.. Bu öyle bir şeydir ki insanı sarhoş eder.. Bizim kültürümüzde buna koltuk sevdası da denir bazen..Bu insalar insanları yönetmekten veya yöneltmekten haz duyarlar...

Neyse Nietzsche benim gibi ayırımlar yapmış gerçi onunkiler biraz komplike ancak okumak anlamak istersen sana bi link veriim..

Yine de bu yazı Nietzche den esinlenme değildir...Nietzsche

Ñé×ëÑ®§ dedi ki...

@Optio
Yatağımda yatıyodum bi an aklımda çaktı bu yazı.. Her harfi ile.. Garip bişi.

Aslında uzun zamandır yazmak gelmiyor içimden ancak bu yazı sanki otomatik peydah oldu:=) Neyse bu kadar narsistlik yeter..

Yazı bitti 2 3 kez okudum sonunda ki şu 'taş' bölümü 'mezar taşı yazısı' olsa ne güzel olur dedim içimden.. Hani insanlar gidip mezar taşlarını okşuyolar felan aslında sadece resim oluyo bir kaçta bilgi.. Böyle bi yazı ile konuşsa mesela o mezar taşı..

"Dur yolcu.." der gibi..:=) Neyse bu yazı tamamen otomatik böyle yazıları çok garip karşılıyorum ben.. neyse uçtum yine

Sen başımızın tacısın Optiom seni biliom zaten ben:=P saol:=)

@Arolium
Güzel cevap:=)
Taş kalplisin dien olursa direk bu yazıyı vericem eline.. Sonrada duygu sömürüsü yapıcam " taşım die.. sesim soluğum çıkmıyor die... CANIM ACIMIYORMU SANIYORSUN!!!! ühühüüühhüüühhüüü" hehheu

Acımazsız olmiim şimdi bu kadar demi:=P

Taştan bozma kalp, sanat eseri aslında:=)

neyse gerçekten güzel cevap..