26 Kas 2007

Haydi Oynayalım

Geçenlerde nasıl MMORPG oynayasım geldi anlatamam..
"Devasa oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu, (Multi Massive Online Role Playing Game, MMORPG) dünya üzerinden binlerce insanın internet üzerinden oynadığı oyunlara verilen ad"(Vikipedi)
Hani aşermek gibi bişi... Bi koşu şehre indim.. Tüm oyun satıcılarını dolaştım ki topu topu 5-6 tane oyun satan yer war. Ara ara bi güzel oyun bulamadım.. Özellikle WoW adında bir oyun arıyordum.
Yok yok yok.
2 Kez şehri dolaşınca sonunda World of WarCraft satan bi yer buldum..
<
Şimdi, benim bildiğim orjinal WoW oyunun warsa net üzerinden ücretsiz oynayabiliyorsun.. Hatta Almanya dan bi arkadaşım geçen yaz bu oyuna girmem için çok ısrar etmişti. "Sadece 20-25 evro vericeksin" demişti.. Bende ozamanlar nazlanıp " Amaaaan yoruldum ben artık RPG lerden" demiştim.. Bu Alman arkadaşım; Alex, benim Ragnarok Online oyununda ki eşim.. Düşünün artık nasıl bir oyun geçmişim war:=) hatta bi Blacksmith Bulgar kızımız bile wardı Ragnarok ta:=)
>
Neyse.. Saygıdeğer satıcı beni uyarmasa.. (Saygıdeğer diyorum çünkü adam satmamak için çok gayret etti, nasıl bir hikmetse:=) ) Yeminle şimdi Darnassus ta Druid olmaya çalışan genç bir Night Elf olucaktım.. Adam " Bak bunun için her iki ayda bir buradan 27 evroluk kart alman gerek" diince. Bende "Nasıı yani!!" diebildim sonrası hayal kırıklığının karanlığı... Yaw 27 evrosunda diilim ne ki günde 30 euro kazanan bana.. Ancak kendimi aldatılmış hissettim... Şimdi keşke alsaydım diorum ama bide o an 'oyun süresi kartları' bitmiş miş zaten daha çok o sebepten almadım her ay başında geliomuş bu kartlar ancak çabuk tükeniomuş...

Bende 27 evroya eski WarCraft 3 strateji
oyununu aldım o anda..

Neyse
WarCraft 3 ü daha önce oynadığımdan pek sarmadı beni 2 gün sonra kaldırdım PC den ve internetten Ufo: Afterlight adlı oyunu indirdim en korsanından:=)


Ben satranç benzeri Strateji oyunlarını severim.. Bence bu oyun tarzına en uygun oyun çoook eskiden oynadığım Fallen Heaven olmalı.. İşte Ufo oyunları (Ufo:Aftermath, Ufo:Aftershock, Ufo:Afterlight) Fallen Heaven bebeğimin, Michael Jordan abisi...

Çok kapsamlı bi oyun.. Aslında 3 Ufo oyununun 3.sü..

Ufo:Aftermath : Birgün Dünya üzerinde kocaamaaan bir uzay gemisi görülür. Birkaç gün içerisinde bu Uzay gemisinden Atmosfere yayılan karanlık spor bulutu güneşi görünmez hale getirir.. İnsanların bir çoğu korku ile yeraltındaki sığnaklara saklanarak fırtına öncesi sessizliği yaşarlar.
Aradan çok zaman geçmez. Karanlık gökten, siyah bir yağmur düşer yeryüzüne.. Bu ölüm getiren bir yağmurdur.. Tüm vahşi hayvanlar ve yağmura yakalanan insanlar ya ölür, yada birbirine geçmiş mutanlara dönüşürler... Yağmurun etkisi geçince gizlenen insanlar yeryüzüne çıkar ve hayatta kalmak için Mutanlarla ve Uzaylılarla savaşırlar.. Bir araya geli
p örgütlenirler ve insanoğlunu tekrar Dünya nın hakimi kılmak için amansız bir mücadeleye girişirler...

Ufo:Aftershock : Yıl 2054, 5 yıl geçti.. Karanl
ık yağmurun zavallı yeryüzüne düştüğü günden beri, Dünya yaşanılır olmaktan çıktı.. İnsanlar yeni bir dünya da, uçan bir adada bir araya geldiler ancak ayrılıkçı liderler bu toprakları bir türlü paylaşamadılar ve sonunda savaş başladı..

Ufo:Afterlight : İnsanlar, Mars'ı yurt edinmeye karar verdi.. Bir gurup öncü Mars atmosferini ve yüzeyini yerleşime uygun hale getirmek için
gözü kapalı bu maceraya atıldı... Ancak Mars'taki tek tehlike uygun olmayan yaşam koşulları değil... Bu gezegende, gözü olan başka türler, insanlığı yok etmek için hazır...İnsanın kanını donduran korkunç Beastmenler, Eski düşmanımız ampul kafalı Uzaylılar ve makinelere hükmeden yeşil Martianlar, sürekli sınırlarımızı zorluyorlar... Bilim adamlarımız, bu eski dost kızıl gezegeni, yeşil bir cennet yapmak için canla başla çalışırken özel olarak eğittiğimiz cesur askerlerimiz hiç bilmediğimiz teknolojilere karşı gögüs gögüse savaşıyor... Bu savaş zorlu ancak insanlık azimli...

Şimdiii bu yazıyı biraz bilgi ile yazdığım için Oyunun fanları " Kardeşim o ampul kafalı uzaylılar aslında Reticulan lılar" derse şaşırmayacağımı ifade etmek isterim...

Efendiiim, Oyunumuz strateji...
Çift oyun motoruna sahip gerçek zamanlı bir taktik ve strateji oyunu... Çift oyun motoru diyorum çünkü oyun 2 değişik oyundan oluşuyor.. Birinci oyun Strateji.. Atası masa oyunu Risk olan ve
büyük bir haritada önceden parçalara ayrılmış bölge veya ülkeri birer-birer, parça-parça ele geçirip bölgemizi genişletmeye çalıştığımız Total War gibi oyunlardan da aşina olduğumuz bir elegeçir-geliştir-koru oyunu..

Dünyadan alınmış isimlerle '
territories ' (bölge) lere bölünmüş Mars gezegenini görüyoruz karşımızda.. Sahip olduğumuz bölgelere sınır komşusu olan bölgeleri zamanla asker yollayarak ele geçirebiliyoruz. Tabi bu ele geçirme için taktik bir RPG savaşı vermemiz gerekiyor..

Stratejik oyunda mars yüzeyinde sahip olduğumuz bölgeleri; madenler, radar istasyonları veya teraform istasyonları kurarak ekolojik bir denge kurmaya çalışıyoruz.. Askerlerimizi, bilim adamlarımızı ve teknisyenlerimizi stratejimize uygun olarak eğitiyoruz.. Bilim adamlarımız bize gerekli olan teknolojiyi üretirken.. Teknisyenlerimis hertürlü araç gereci üretmek için çalışıyor.. Askerlerimizde barışta eğitim alarak hertürlü koşula uygun hale geliyor..
Hem asker hem teknisyen olan adamlarımız savaş sırasında mayınları temizleyip Spacesuit denen zırhlarımızı onarıyor veya robot askerlerimizi kontrol ederek canlı kaybımızı aza indirmeye çalışıyor..
Bilim adamı-asker olan insanlar da savaş sırasında askerlerimizin sağlığından sorumlu oluyor..
Bilim adamı-teknisyenler, ihtiyaca göre anaüssümüzde(Base) veya mars yüzeyinde çalışıyor..

Oyuna başladığınızda size 13-14 insan verilmiş oluyor bu insanları zamanla yetiştirip, Çakı gibi asker, Parlak bilimadamı veya hızlı teknisyenler yapmak sizin sorumluluğunuzda.. Eğer bir adamınız ölürse yerine uzun bir aradan sonra belki* bir adam yollanıyor.. Bence bi zaman sonunda kimseyi yollamıyorlar:=)

Taktik bölümde
Bir adet. biricik Ufo aracımız war.. tek uçan aracımız olan bu Ufo ya binip yanımıza 'en fazla' 7 asker alıp hooop bi territorie ye iniyoruz ve o territorienin sahibi ırkla göreve göre değişik bir mücadeleye giryoruz.. Bazen bi yaratığı ele geçirmek için 20 tanesi ile savaşıyoruz, bazen bi nesneyi yok etmek için bin türlü alicengiz düşünüyoruz... Oyunu Total War gibi oyunlardan farklı kılan. Oyun zamanını istediğimiz an durdurup yeni taktikler verebilmemiz... Böylelikle her adımda adamlarımıza hakim oluyoruz... Her adamımız ismi ile resmi ile diğerlerinden farklı.. Eğitimlerinde ki küçük farklar taktik savaşta büyük rol oynuyor...

Oyun kurulumu sırasında yaşadığım en önemli problem: Oyunun orjinal görüntü ayarlarının 1280x960 çözünürlüğünde başlaması.. Benim ekranım bunu kaldırmadığı için Pc reset oluyodu.. Bu durumda oyunu pencere modunda başlatabilirsiniz ve çözünürlüğü düşürürsünüz.. Bende bu tavsiye işe yaramadı... bende Başka bi arkadaşın pc ine oyunu yükleyip orada çözünürlüğü ayarlayıp config dosyasını kendi bilgisayarıma aldım... Neyse bu çözümü ben ürettim ama size gerek kalmaz...

4 Tane cheat i war... Bende cheat le oynuyorum 3 gündür..
Zor yani:=) daha bitmedi ancak Mars'ın 3 te 2'si benim...:=)

3 yorum:

---OPTiO--- dedi ki...

hemen hemen tüm yaziyi okudum..oyunlarin hicbirini bilmiyorum malesef :(
strateji oyunu vardi yillar önce..cok severdim...armatör diye ...kücücktüm...gemilerim vardi :) süperdi...
bulsam hemen alirim valla ..ama yoktur sanmiyorum...ama aklima düsmüsken bi ariyim ;) insallah bulurum...sende oyna cok keyifli...

Ñé×ëÑ®§ dedi ki...

@Optio
:=)
'Bu yazıyı kimse okumaz veya sadece kardeşim okur oyun merakından' diye düşünüp yayınlamıştım..

Aslında okunmaya değer bi yazı bile değil ancak çok teşekkür ederim.. Bu yazıya katlanmak sevgiden ötürüdür bilirim.. İyi ki warsın Optio hep sevnelerinle olasın inşallah..

Dediğin oyuna bakıcam bi ara ancak bu aralar bilgisayardan biraz uzağım..

---OPTiO--- dedi ki...

:)))
sende iyi ki varsin gunocan yaa...