22 Kas 2007

Dizi Dizi

Aslında bi önce ki konu ile alakalı bir araştırma yazısı yayınlıcaktım. Ama benim ki de can canııım.. Çor yorgunum bu gece... Bilgisayarı dahi zor açtım:=) Yazmasam da olur du belki ama yaziiciiim efem. Boş brakmamak gerek:=)

Ben 7. sanatı çok seviyorum.. Dolayısı ile televizyon izlemeyi de çok seviyorum.. Ancak Tv ve sinema konusunda inanılmaz seçiciyimdir... Her hafta, zoraki, sevmediğim birkaç program veya film izlerim mutlaka . Ne çıkarsa bahtıma diip zaplarım. Bazende "amaaan film olsunda nasıl olursa olsun bu gecelik" de derim.
Sabah programlarından sadece çizgifilmleri severim.. Her çizgifilmi severim. Özellikle animasyona bayılırım ancak Tom ve Jerry (eski bölümleri) favorimdir.. Pokemon tarzı cizgi filmleride severek izledim yıllarca. Hatta İstanbul'daki evde en cok izlediğim 3 kanal sırası ile cnbc-e, discovery veee jetix ti:=)

Şimdi burada ulusal kanallar dışında pek bi tercih imkanım yok.. Gerçi uydunun nimetlerini hafife almamak gerek ancak dilini bilmediğim ülke kanallarını ben napiim. Yunan kanallarını pek severek izlerdim birzamanlar ancak uzun yıllardır pek tercih etmiyorum...

Seçkin ulusal kanallarımız; baştan savma programlarla, reyting kaygısında. Magazin programları almış başını yürümüş. Bide hergüne etnik bi dizi.. Annemin en favori dizileri. Bense pek sevmiyorum.. Belki başlarda bi meraktır izliyorum ancak onca adet örf gelenek yoruyor beni.. Biz Ege'ye kıyısı olan Trakyalılar anlayamıyoruz çoğu örfü aadeti.

İllede etnik dizi izliceksem hoşuma giden bi dizi war.. 'Elveda Rumeli' aslında aynı bizim gibi konuşmuyorlar bu dizide ancak bi şekilde kendimden buluyorum onları.( eh nihayetinde; Makedonya, daha yakın mesela Adana'dan.. ) Erdal Özyağcılar başrolde bu dizide veya en tanıdığım başrol oyuncusu demiliyim çünkü birçok karakter başrol gibi bu dizide..
"Hikayemiz, 1900’lerde, Osmanlı’nın yönetiminde olan Makedonya’da geçen; fakir bir baba ve kızlarının hikayesidir. Sütçü Ramiz ve ailesi;" diyor dizinin resmi sitesinde.. Çok heyecanla beklemesemde, zevkle izliyorum rast geldiğimde... Sitesi => elvedarumeli.com

İstanbul, ruhumun anavatanı. İstanbul'la ilgili diziler bazen çok saçma olur. Bazende İstanbul'la bütün aşk olur. Bazen biraz komik biraz fantastik ancak hoş olur. İşte böyle fantastik bi dizi war sevdiğim. Pek yeni ancak bi şekilde sevdirdi kendini. 'Eşref Saati' ; iki kabadayının simetrik hayatları ile bir mahhalle dizisi.. Çok aşinayız biz mahalle dizilerine bence bizim kültürel bir öğemiz bu mahalle dizileri.
Eşref Saatinde, Yavuz Bingöl (Kara Eşref) ve Yetkin Dikinciler(Sarı Eşref) başrollerde onlara tecrübeli oyuncular Şebnem Dönmez ve Ahmet Uğurlu da eşlik ediyor konuya mukabil. Çok güzel bir dizi müziği war Yavuz Bingöl'ün seslendirdiği.


"Eşref Saati'nde, şehrin büyüklüğüne meydan okuyan küçük hayatların yaşandığı bir eski İstanbul mahallesinde, can dostu bildikleri birbirlerine direnen iki inatçı adamın, asri zamanlarda hala "bir zamanlar"ı yaşayan iki eski zaman kabadayısının hikayesi anlatılacak." diyor bu diziye adanmış bir sitede.. Bu dizinin bir çok seveni olduğunu görmek güzel... Birçok site war bu dizi ile alakalı rastgele birinin linkini veriyorum.. esref-saati.com


Yabancı dizilerde war sevdiğim, hatta hala Simsons ları izliyorum yeri geldiğinde. Ancak en sevdiğim yabancı dizi 'Heroes'.
Fantastik bir dizi... Biraz felsefe. Biraz bilim kurgu. Küçükken hep Dünya'nın Hakimi olmak istemişimdir:=) Veya birçeşit Süpermen veya Batman olmayı hayal etmişimdir. Bilim kurgu ya özel bir sempatim war belki bu yüzden. Bu dizi bir çeşit X-men aslında. Benim en çok hoşuma giden ve bu diziyi bana anlamlı kılan şey : Birbirinden farklı güçlere sahip bir gurup insanın, Dünya nın kaderini veya bir kaç milyon insanın hayatını kurtarmak için bir araya gelmesi... Aslında bu konu insanoğluna pek yapancı diil.. Dünya da ki tüm kötülüklere rağmen bir gurup insan bir araya gelip Yoksul ülkelerin ölüme terk edilmiş halkını kurtarmaya çalışıyor mesela. Hiç bir yükümlülükleri yokken bu insanlara. Sırf insan oldukları için kendi canlarını dahi hiçe sayarak yardım ediyorlar... Veya bir gurup insan bir teknoloji keşfedip, yardım ediyor insanoğluna... Bir gurup insan kalemiyle. Birbaşka gurup müziği ile.. Biryerlerde her zaman bir gurup insan oluyor işte; İnsanlığa hizmet eden.. İnsanlığı yok etmeye çalışan insanların tüm kötülüğüne rağmen.. İşte Heroes bu yüzden hoşuma gidiyor.. Bide Hiro Nakamura rolü ile Masi Oka nın oyunculuğu.. Hatta 'Başardım' anlamında New York un orta yerinde 'Ya Taaaaa' die bağardığı günden beri en sevdiğim karakter:=)
Neyse birinci sezonunu zevkle izledim umarım 2. sezonu da zevkli olur.
Heroes un Dunya da geniş bir izleyici kitlesi war. Vikipediden bu dizi ile ilgili link veriim
Heroes tanıtımı

Kurtlar Vadisi ve Binbir Gece kaçırmadan izlediğim diziler herkezce malum.... Bunlardan başka sadece; filmler ve haber programları için izliyorum tv yi.... Rast gelirsek ki bi türlü gelemiyoruz Belgesel izlemeyi çoook seviyorum..

5 yorum:

---OPTiO--- dedi ki...

esref saati gercekten keyifli bi dizi ..
ama ben yaprak dökümünü cok seviyorum..
baslarsa eger lost u bekliyorum :) subata daha cok var yahu..

baskaaa ne vardi ...kafam karisti :)) hehhe..bu ara pek aklim yerinde degil zaten...neysee..bende gece gece bu kadar yazabilicem...görüsürüzz ;)

Unknown dedi ki...

iki dizide harika... fazla takip edemesemde izlemeye calısıyorum.

şimdi birde karayılan başladı..bakalım o nasıl olcak

Arolium dedi ki...

aslında güzel diziler var tv'de ancak yanlı yayım yapmalarına oldum olası uyuz olmuşumdur medya organlarının. izlenecek belli başlı diziler var, halkımız seyrediyorda. bunun yanında olmamışları olmuş veya olabilecekmiş gibi halka diretip halkın kafasını karıştıran yanlı yayım organlarını kınıyorum. yanlış yönleneceğine insanların hiç anlamadıkları e2 v.b kanalları seyretmeleri bence daha yararlı olacaktır. bir şey anlamayacaklar belki ama görsel açıdan daha zengin şeyler kazanacaklarına eminim. dizileri sadece fragmanlarından seyredip anlayabiliyorsam gerisini izlememin bi anlamının olmadığı düşünüyorum. bu arada e2 dizileri bence çok başarılı izlenecek diziler onlar. hatta sezonlarını yakalayamayanlar bulmaya çalışsın isteyen olursada yollarım..
:)

Ñé×ëÑ®§ dedi ki...

@Optio
Lost u hiç izlemedim.. aslına bakarsan hiçte merak etmemiştim ancak internet sohbetinden reklamlara kadar taşınca hatta bi ara lost-prison break tartışmalarına şahit olunca bi de sen şimdi bahsedicince bu gece youtube layacağım bu lost u:=)

@Jade
2 dizi derken:=) hangileri aklım karıştı ama heralde Kurtlar Vadisi ve Eşref Saati dir die düşündüm.. Mantık algoritmasını sorma:=)

@Arolium
Tamda şu anda e2 de Desperate Housewifes'a göz atarken arada bu yorumunu okuyorum.. Bu diziyi sevdiğimden diil tv ile ilgilenmediğimden bu kalmış..

e2 yi seviyordum.. hatta çok seviyordum Heroes un yayınlandığı zamanda.. Çünkü bi yandan eski dizileri tekrar veriolarmış gibi bişidi bi yandan nbc kalmış taaa Amerika'dan evimize gelmiş gibi hissediyordum... Ancak artık pek öyle diil..

Dizi konusunda Atv yi tek geçerim.. Güvenilir haber konusunda da Atv, Ntv den hemen sonra gelir benim için.. Ne biliim Atv de bi 'bizim' havası war.. Ancak haber kuşağının büyük kısmını Kanal D ile geçiririm o da Anchorman Mehmet A. Birand olduğunda..

Mehmet A. Birand'ı hiç sevmiyorum... Hemde hiç. Zaten sevmediğim için izliorum.. Bu gece ne saçmalıcak acaba die. Hele bi M.A.B. yorumluyor bölümü war kısmetse bigün para toplayıp ben yanlı yayın yaptırıcam....

Öyle işte:=)

---OPTiO--- dedi ki...

üc seriyide seyretmen lazim Guno..o zaman tadi cikar...;)